« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Važno je naglasiti kako svako praćenje i provjeravanje ne mora nužno završiti ocjenjivanjem. Tako se razlikuje formativna i sumativna procjena znanja.
Formativna je procjena znanja pokazatelj koji govori što je učenik naučio i napreduje li. Ne koristi se u svrhu izračunavanja konačne ocjene ili rangiranja učenika, već služi za pružanje poticaja i usmjeravanje u učenju te kako bi učenik dobio povratnu informaciju o svom znanju. Sumativna procjena znanja služi za utvrđivanje razine postignuća učenika te se koristi za ocjenjivanje i izvještavanje.
Posebnu vrijednost, pogotovo za formativnu procjenu znanja, danas imaju interaktivne provjere znanja. Alat koji omogućuje izradu interaktivnih kvizova/ispita s različitim tipovima pitanja poput dopunjavanja, uparivanja, razvrstavanja, križaljke,… upravo je HotPotatoes.
HotPotatoes čini skupina od 6 programa koji omogućuju brzu i jednostavnu izradu interaktivnih kvizova u obliku web-stranica. Razvijen je na Sveučilištu Victoria u Kanadi.
Prilikom stvaranja kviza unose se tekstovi, slike, pitanja i odgovori, a program sam stvara web stranicu koja se može postaviti na web server ili pospremiti na tvrdi disk računala i izvoditi lokalno bez pristupa na Internet. U pozadini kviza je statistički program koji računa postotke točnih odgovora i sl. Za korištenje programa nije potrebno znanje iz područja programiranja. Program je besplatan za edukativne svrhe.