« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Mekousna pastrva (Salmothymus obtusirostris) ugrožena je i strogo zaštićena vrsta te ima diskontinuirano i endemično rasprostranjenje. Endem je srednjeg i južnog dijela jadranskog slijeva. Jedna od glavnih aktivnosti projekta je istraživanje endemičnih riba u ihtiološkom rezervatu Vrljika s naglaskom na mekousnu pastrvu koja se suočava s brojnim izazovima i prijetnjama koje ugrožavaju njihov opstanak.
Cilj ovog projekta je poduzeti konkretne korake kako bismo sačuvali mekousnu pastrvu i osigurali održivost njihovog staništa kroz suradnju s lokalnom zajednicom, organizacijama i institucijama koje se bave zaštitom prirode. Samo zajedno možemo stvoriti pozitivne promijene i sačuvati naše prirodno bogatstvo.
Ovaj projekt će pružiti izvanrednu priliku našim učenicima da se aktivno uključe u zaštitu prirode i nauče o važnosti očuvanja biološke raznolikosti. Kroz radionice, terenske posjete, istraživanja i edukativne aktivnosti, učenici će steći vrijedna znanja o ekosustavima, ribljim vrstama i mjerama zaštite.
Mladi čuvari prirode pod vodstvom prof. Tanje Grizelj-Smoday provode projekt "Zaštita mekousne pastrve".
Naziv projekta: Voditeljica projekta: Tanja Grizelj-Smoday, prof.
„Zaštita mekousne pastrve“ Trajanje projekta: Školska godina 2023./2024.
Sažetak projekta
Projekt Zaštita mekousne pastrve (Salmothymus obtusirostris) predstavlja inovativan pristup istraživanju i razumijevanju ugroženih i strogo zaštićenih slatkovodnih riba te implementaciji u kurikulum za ogranak Mladi čuvari prirode u Obrtničko-industrijskoj školi u Imotskom. Pod vodstvom svoje mentorice, učenici će imati priliku aktivno sudjelovati u savladavanju planiranih ishoda projekta, koristeći istraživački rad, rješavanje problema i praktični rad kao ključne metode. Kroz istraživački rad, učenici će razvijati znatiželju i razumijevanje za zaštitu Mekousne pastrve, proučavajući njezinu populaciju, rasprostranjenost, morfologiju, važnost za bioraznolikost, biologiju, uzroke ugroženosti. Rješavanje problema bit će središnja komponenta projekta, potičući učenike na razmišljanje o očuvanju i zaštiti endemske vrste od izumiranja. Praktični rad (terenska nastava) omogućit će učenicima primjenu teorijskog znanja na terenu, potaknut će razvoj vještina o zaštite vrste, čime će osigurati aktivno učenje kroz izvornu stvarnost i razvoj svijesti o zaštiti prirode. Projekt će učenicima pružiti priliku za integraciju teorijskog i praktičnog znanja, te će time poticati njihov osobni i akademski razvoj. Kroz ovaj projekt, učenici će razvijati kritičko razmišljanje, timsku suradnju i biti osposobljeni za podizanje razine svijesti o ekologiji, čime će doprinijeti sigurnijoj i održivoj budućnosti.
|
Detaljan opis projekta
Cilj projekta
|
Ishodi
|
Aktivnosti i metode (opisati glavne aktivnosti, metode provedbe, njihove nositelje, posebno navesti najzastupljeniji tip aktivnosti i dodatni tip aktivnosti koji se provodi u projektu) Glavne aktivnosti: - planiranje projekta - učenički istraživački rad - terenska nastava u ihtiološki rezervat Vrljika - radionice i predavanja o umjetnom mriješćenju mekousne pastrve - izrada suvenira – magnet i privjesak za ključeve na temu mekousna pastrva Upoznajmo znanstvenika - razgovor o njegovom istraživačkom radu i iskustvu kao suradnika za izradu i provedbu EU projekata - organizacija susreta s biolozima iz Javne ustanove More i krš
|
Opis korisnika uključenih u projekt Korisnici uključeni u projekt su učenici od 1. – 3. razreda koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Mladi čuvari prirode. Indirektni korisnici su svi učenici naše škole iz razloga što se rezultati projekta prezentiraju ostalim učenicima škole na redovitom satu Biologije, Ekologije, Kemije, Informatike ili sata razrednika. |
Očekivani rezultati: Usvojene nove ekološke kompetencije i vještine, razvijene digitalne kompetencije učenika, razvijena kreativnosti kroz izradu postera i edukativnih materijala razvijene prezentacijske vještine učenika, razvijen asertivni oblik ponašanja u odnosu na druge, ostvaren suradnički odnosa među učenicima i mentoru, uspostavljena suradnja sa znanstvenom institucijom, popularizacija STEM područja.
|
Praćenje i vrednovanje projekta Kako bi se ostvarili ciljevi projekta vrlo je važno pravilno praćenje, što bi imalo pozitivan utjecaj na učenike i njihovu sposobnost razumijevanja zaštite prirode i staništa riba. Nakon svake aktivnosti vrši se evaluacija listićima i izlaznim karticama. |
Održivost projekta Održivost projekta zahtjeva dugoročni angažman i podršku. Ključno je kontinuirano raditi na očuvanju postignutih ciljeva i širenju svijesti o važnosti ove teme. Ključni elementi u održivosti projekta su:
|